مهندس عدلو : دهکویه اولین روستای فارس است که طرح کاداستر در آن اجرا می گردد
پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی دَهکویه
درباره وبلاگ


دهکویه مهد فرهنگ و هنر لارستان
آخرین مطالب

به گزارش پسین دهکویه به گفته مهندس حمیدعدلو مجری طرح کاداستر ، دهکویه اولین روستا در استان فارس است که طرح کاداستر در آن اجرا می گردد .

مهندس عدلو مجری طرح کاداستر طی سخنانی در جمع اهالی دهکویه گفتند : دولت تصمیم گرفته با همکاری جهاد کشاورزی برای زمین های کشاورزی سندی به نام کاداستر صادر نماید تا با رفع مشاجرات ملکی بین کشاورزان و دولت، تعیین مالکیت قانونی اراضی کشاورزی، کاهش پرونده های حقوقی و تقویت انگیزه بهره برداران به فعالیت کشاورزی در اراضی ، زمین های  کشاورزی سند دار گردد .

حدود 5 سال قبل توسط جهاد کشاورزی در کل ایران کار هایی انجام و نقشه های کاداستر تهیه گردید . طبق توافق انجام گرفته قرار شده از این نقشه ها استفاده نموده ولی چون 5 سال از موضوع گذشته و با تحولاتی که لحتمالا صورت گرفته و یا شاید تغییراتی در مالکیت زمین ها به وجود آمده باشد فرار شده نقشه ها بازنگری شده و اگر اصلاحیه ای لازم دارد صورت گرفته که بتوان بر مبنای آن سند ثبتی صادر گردد اولین روستایی که در کل استان فارس قرار شده طرح کاداستر در آن اجرا گردد روستای دهکویه است .

مهندس عدلو افزودند برای اجرای هر چه سریع تر این طرح لازم است کشاورزان همکاری لازم را نموده و مدارک را در اختیار ما قرار دهند .

مدارک مورد نیاز جهت اجرای طرح کاداستر : مدرکی دال بر مالکیت زمین که حدود چهارگانه زمین به اضافه نام همسایگان در آن مشخص شده باشد . اگر افراد چنین مدرکی ندارند ، شرکا باید صورت جلسه ای را تنظیم نموده و حدود زمین ، اسامی همسایه ها و میزان سهام هر یک از شرکا در آن مشخص شده و به امضای همه شرکا رسیده و شورا و دهیاری نیز باید آن را تایید نمایند. همچنین مدارک هویتی تمام شرکا شامل فتوکپی شناسنامه و کارت ملی باید تحویل گردد . فرمهایی نیز تهیه شده که باید توسط شرکا پر شده و باید مورد تایید شورا نیز قرار گیرد

برای تعیین میزان سهام هر یک از شرکا میزان باری که هر یک از شرکا درطی سال های گذشته می کاشته اند می تواند مبنای کار قرار گیرد و بر اساس آن سهام نیز تقسیم گردد

پس از تکمیل پرونده ها ، اطلاعات به جهاد کشاورزی ارسال شده و جهاد کشاورزی نیز پس از پالایش اطلاعات آن را به اداره ثبت ارسال نموده تا سند قانونی کاداستر برای زمین ها صادر گردد . در سند کاداستر موقعیت زمین در کل کره زمین مشخص می گردد . از مزایای سند کاداستر این است که اگر ده ها سال فرد در زمین خود کشت نداشته باشد و یا فرد دیگری آن را تصاحب نماید به وسیله اطلاعات ثبت شده دوباره می توان نقشه زمین را در همان نقطه اولیه پیاده نمود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه
پيوندها
  • ابزار وبلاگ
  • خرید ساعت
  • فروشگاه اینترنتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ,وبسایت خبری شورای اسلامی دَهکویه و آدرس showra-dahkooye.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 123
بازدید دیروز : 138
بازدید هفته : 268
بازدید ماه : 261
بازدید کل : 18183
تعداد مطالب : 900
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1